Daisy dream

Den här sötisen hittade jag på i en butik i Palma. Det är en typisk "Emilia-doft" så självklart var jag tvungen att köpa med den hem..

Surrounded by palm trees

Idag är det vår allra sista dag på Mallis. Vi började med att packa ihop våra kläder och väskor, sedan så har vi solat, badat, ätit lunch och middag. Klockan 20:10 åker vi till flygplatsen och vårt flyg hem går runt 23. Jag har verkligen ångest och vill verkligen inte åka hem, trots att studentveckan faktiskt väntar på mig där hemma...

What a perfect day

Idag var vår sista riktiga dag här och den har vi verkligen tagit vara på. Vi började dagen med den superstora och brutala hotellfrukosten innan vi la oss i varsin solstol, där vi låg i flera timmar. Sedan gick vi upp och duschade, smörjde in oss och valde kläder för kvällen som vi sedan spenderade inne i Palma. Väl i Palma så shoppade vi och åt middag på ett mysigt litet torg typ. Jag har shoppat en hel del på den här resan, både kläder och smink.. Wie!!

29.05.2015

Ikväll var vi och åt på en restaurang en liten bit bort från vårt hotell. Det var så gott och så mysigt, tror vi satt där i flera timmar och bara pratade och skrattade.. Sedan fick vi promenera hela vägen tillbaka till vårt hotell, längs stranden. Det är verkligen helt underbart här.

Nytt från MAC

Igår gick vi genom hela Palma (kändes det som..) för att hitta till MAC butiken som ligger i gamla stan. Jag var i himlen när vi var inne i den butiken. Jag fick med mig två puder och ett läppstift som jag är taggad på att få testa!

Day 4

Känns tråkigt att skriva att vi gör samma saker varje dag, dvs. sola och äta mat haha, men det är i princip det enda vi gör och är här för att göra. Jag har verkligen slappnat av under tiden vi har varit här och släppt allt som har med skolan att göra och det är underbart. Inga måsten.. Ikväll har vi iallafall varit ute och gått lite. Jag har köpt en väska och en parfym från Marc Jacobs parfym som jag velat ha länge. Kan visa det sen!

No place I rather be

Redan vid 09:20 låg vi ute i varsin solstol idag och där låg vi fram tills klockan var runt 16. Vi begav oss sedan in till Palma för middag och lite shopping. Vi hittade på en MAC-butik i gamla stan där jag i princip hade kunnat köpa med mig allt hem hehe. Vid 19 hade vi bord på La Perla och det var såå kul att få testa Emilios restaurang!

Dinner @ Enco

Ikväll stannade vi för middag mitt inne i Palma. Vi valde att äta på Enco och det var såå gott. Dem hade all möjlig mat där men jag som älskar pasta carbonara valde ju såklart det, hehe.. Verkligen ett tips om ni ska till Palma!

Strollin'

Eftermiddagen spenderade vi i Palma. Tycker det är så mysigt att gå och kika på alla hus och byggnader som finns här samtidigt som varenda spanjor hälsar på en. Dem är verkligen så himla omtänksamma här! Vi gick in i flera olika, små som stora butiker och tillslut slog vi oss ned på ett café för att fylla på med lite energi. Efter det så gick vi vidare för att spana in La Perla som är Emilio Ingrossos restaurang. Tanken är att vi ska äta där någon kväll innan vi åker hem. Ska bli kul att se det han byggt upp!

Lunch @ the beach

Idag gick vi längs strandpromenaden och hittade ett jättefint & mysigt lunchställe. Det var ganska lätt mat där så som sallader, club sandwich etc. Vi åt där iallafall och det var jättegott! Jag och Clara åt varsin club sandwich och mamma en sallad.

Måndag i all ära

Idag är ju vår första dag här. Vi har spenderat dagen vid hotellets pool på varsin solstol, underbaart! Vi gick för att äta lunch på stranden och efter några soltimmar till så bestämde vi oss för att gå upp för att inte bränna oss allt för mycket.. Nu ska vi göra oss klara och sedan ta oss in till Palma <3

Hello Palma

Vi är här! Igår åkte vi till Arlanda i god tid, och efter lite shopping i VS butiken så fick vi boarda planet. Flygesan gick både snabbt och bra. Vi landade runt 21:30 och var på hotellet kort därefter. Trivs väldigt bra här. Vi bor på ett superfint hotell precis vid stranden och det finns verkligen allt till frukost.

Let the summer begin!

Första dagen på lääänge nu som solen visar sig och det samtidigt är varmt i luften. Det gillas. Idag spenderade jag dock hela förmiddagen på vårdcentralen vilket inte var lika kul, men efter 3 timmar fick jag gå utan något vidare svar. Gick till skolan och hade seminarie i religion och efter det satt jag och Sophia kvar och pluggade ett tag innan vi gick vidare ner på stan och köpte glass på bryggcafét. Hela kvällen har jag ägnat åt skolarbete eftersom allting ska vara klart och inskickat imorgon. Kan inte förstå att jag gjort klart alla mina uppgifter för hela gymnasiet. Jag är klar.

New in from GT.

För någon vecka sedan köpte jag blusen och shortsen ni ser ovan, båda är ifrån gina tricot. Shortsen är jättesköna och ser mer ut som en kjol än shorts tycker jag. Dessa två plagg kommer bli perfekta att ha i sommar och i Palma! Idag är det exakt två veckor kvar tills vi sitter på planet! Gud vad jag längtar.

19-års middag

Igår åkte jag hem till Sophia för att hjälpa henne städa och fixa i ordning till kvällen då det väntades middag med några fler tjejer. Vi åt jättegod lax till middag och efterrätten skådar ni själva på de översta bilderna. Mums. Senare mot kvällen kom fler och även Viktoria som var det andra födelsedagsbarnet vi skulle fira. Middag blev till fest vilket resulterade i en sen hemgång.

En kväll med klassen.

Ikväll blev jag upphämtad av Robin så åkte vi till Sophia där resten av nästan hela ekonomi & juridik var. Vi grillade och umgicks bara vilket var supermys. Vi pratade en del om studenten, lite framtidsplaner och började även planera uppdragen som vi ska göra till utspringstävlingen. Det var verkligen en supermysig kväll som inte slutade allt för sent.

6 maj.

Idag lämnade jag in en stor hemtenta i affärsjuridik, det kändes bra och det var så skönt att få den klar! Sakta men säkert börjar listan med plugg kortas ned vilket är så otroligt skönt men också anledningen till varför det inte uppdateras något här på bloggen.
Ikväll är det för övrigt mössutdelningsfest för alla studenter vilket kan bli kul! Jag var osäker på om jag verkligen ska gå men just nu lutar det mot det.